Vols participar?. Comptem amb tu.

Vols afiliar-te? Vols inscriure't com a simpatitzant? Vols rebre l'Espurna (el nostre diari digital d'informació)?. Envian's un correu a picanya@iniciativapv.org o a compromis.picanya@gmail.com

dilluns, 18 de juliol del 2011

Compromís i la processó.

Davant l'amable invitació del sr. Retor, al regidor representant de Compromís, per acudir a la "missa" i "processó" del dia 13, arreplegant el sentit majoritari del col·lectiu, se li va transmetre la següent contestació:

        Per la present agraisc la invitació rebuda per assistir-hi als actes religiosos del dia 13 de juliol (Missa i processó).

        Li transmet que per respecte a l’ordre constitucional i a l’Església, no assistiré. En un estat aconfessional, barrejar religió i política, no és ni normatiu, ni aconsellable.

        Als actes de caràcter religiós, d’assistir-hi, ho faria com a membre de la comunitat i no ocupant llocs d’honor, els quals, corresponen, per no desvirtuar el caràcter religiós, als membres representatius d’eixa confessió.

        Espere que comprenga que em sentiria malament (una persona com jo, que no és practicant) assistint per ostentar un càrrec (motiu de la seua invitació), ja que actuaria amb hipocresia i amb l’única finalitat de guanyar simpaties electorals aprofitant-me d’un fet tan respectable com és la creença. Sí, és cert que molts ho fan al llarg de la nostra terra, que no xafen una església cap diumenge i s’apunten quan estan en llocs preeminents o de lluïment en actes multitudinaris. Allà cadascú.

        En aquesta societat on (i vostè em comprendrà perfectament) els valors immaterials estan en decadència s’ha de respectar al màxim la fe (en aquest cas catòlica) i no convertir actes religiosos en atraccions de fira, de lluïments de vestits, de pompa i protocol, allunyats del seu valor espiritual, i crec que l’actuació/participació dels polítics i persones representatives dels poders civils i militars, els desvirtuen.

        Estic obert a participar en qualsevol acte institucional, no religiós, que organitze i tinga a bé convidar-me.

        Trasllade als membres del meu partit, el coneixement dels actes i alguns d’ells, de segur que acudeixen, com un feligrès/a més, com fan habitualment al llarg de l’any.

        Aprofite l’avinentesa per oferir-me a atendre qualsevol aportació que vulga fer arribar, a la meua persona o a la meua coalició, pel bé de la comunitat on convivim, i li assegure que li atendré amb molt de gust i consideració.

        Atentament,                              Picanya 10 de juliol,2011.

        Xavier Rius (Coalició Compromís)
        Regidor.
Ajuntament de Picanya


A l'acte institucional d'entrega de medalles, el Sr. Retor i el Regidor d'Iniciativa-Compromís, tingueren una breu i cordial xerrada i manifestaren la intenció de tindre alguna trobada pròximament. El Sr. Retor agraí la missiva rebuda i el regidor, la invitació rebuda.

15 comentaris:

  1. Es conocido por todos el respeto que usted y su grupo le tienen a los que no piensan como ustedes. Manifiesto y público fue el respeto hacia las personas creyentes cuando organizaron una sardinada mientras pasaba la procesión por delante de su caseta, o cuando solicitaron permiso a la autoridad para realizar una manifestación el mismo día, la misma hora, el mismo recorrido que la procesión. Puede que en esa amistosa charla con el señor cura le contase usted el mejor modo de asar sardinas al paso de los que no son de su agrado. Soy creyente y soi de izquierdas, y no considero que electoralista en NINGÚN ayuntamiento que la corporación municipal participe libre y voluntariamente en la procesión del patrón del pueblo. Es no me avergüenza. Me averüenzan más quienes aprovechan la impunidad del anonimato (qué valientes son, hay que ver) para gritar al paso de la imagen y de los concejales. Y me avergüenzan más todavía personas como usted, que usan la política en beneficio propio, que van de progresistas y utlizan los mismos métodos que sus colegas de la derecha y que ve un arma electoral en cualquier actividad.

    ResponElimina
  2. ¿La "sardinada" era a la hora de la cena?. Si es así, supongo que la falta de respeto es una apreciación subjetiva y el libre ejercició de una libertad, cenar aquello que a uno le venga en gana, a su hora, es un derecho democrático.
    Aquel año, yo cuando pasé con la procesión no noté nada especial.
    Respecto al libre ejercició de manifestación, con las peticiones legales y reglamentarias, vuelve a ser un derecho democrático y personalmente, no recuerdo ninguna manifestación en la procesión del año pasado.
    Yo no soy ni de izquierdas ni de derchas, simplemente soy liberal y voy a la procesión de siempre. He escuchado por parte del PSOE afirmaciones y valoraciones, que o bien no se ajustaban a la realidad o se basaban en valoraciones subjetivas, y lo digo como asistente habitual y de esos años a las procesiones.
    ¿Olor a sardina? yo no olí nada. ¿Manifestación? yo no vi nada.
    ¿Gritar al paso de la Virgen? eso es nuevo, ni afirmo ni niego, ¿de que Virgen?, me he perdido, pero tampoco nunca habia odio nada a excepción de ahora, ¿otro bulo más?
    Todo lo he oido en boca de gente cercana al PSOE.

    ResponElimina
  3. haga usted el favor de leer bien. Dónde pone Virgen? Pone imagen. Póngase gafas. Y audífono. Y un implante nasal, porque tiene usted los conductos obstruidos. Por supuesto que no hubo manifestación. Apuesto a que tampoco vio a los agentes de la guardia civil.

    ResponElimina
  4. Si que habia Guardia Civil, y de hecho, pregunté a un número si estaban por una supuesta manifestación y me dijo: "¿manifestación?, no. Es por evitar que la celebración de la victória de la selección (acababa de jugarse la semifinal o final no recuerdo del mundial), pueda alterar la procesión, de hecho hemos enviado ya a algunos jovenes, hacia otra parte del pueblo".
    Yo no se si Ud. estuvo los dos años en las procesiones o toca (o reproduce) de oidas, yo sí. Y bulos, intoxicaciones y mentiras, desacreditan a quien las origina y a quien las reproduce, y el origen se sabe cual es.
    De los gritos al paso de la imagen, no me ha contestado, que es lo único que no puedo dar fe. Si que los oigo a la Virgen en la Plaça de la mare de Déu de València, en su procesión, donde se le dice de todo, y no es falta de respeto, bueno, es mi valoración subjetiva, igual para Ud, si que lo es.

    ResponElimina
  5. ah, sí, claro, es que la Guardia Civil tenía el chivatazo de que los aficionados al fútbol de toda España se concentraban en Picanya para celebrar el pase a la final del mundial, eso es. Si no quiere reconocer la realidad, allá usted. Yo estuve en las dos procesiones, sufrí el olor (y el humo) de las sardinas y el tufo de la falta de respeto por las tradiciones. Pero, mire, sí, estoy de acuerdo con usted en que los bulos y las mentiras desacreditan a quienes las vierte. En eso no puedo discrepar.

    ResponElimina
  6. En el Peamflo no sopen?, als seus sopar li posen desodorant?, ah clar... el Peamflo és del "rollito" i pot ocupar l'espai que li done la gana sense pagar eixe excés, amb processó o sense.
    I vore regidors/es que no xafen una esglèssia en anys i com estan en missa i van a la processó, sols perquè són regidors/es o se'ls "aconsella" anar... això vol dir molt d'uns polítics que diuen tindre una ideologia però quan toca, la claven al calaix, i eixe és un simptoma del que són capaços de fer per continuar al poder... que toca canviar d'ideologia, canvie, que no sóc creient però toca anar a missa... doncs, el primer, que sóc d'esquerres però toca llevar drets als treballadors... que més dona?.
    Es pot ser d'una ideologia o un altra, però com a mínim coherència ñes el que es pot demanar.

    ResponElimina
  7. Peamflo es del rollet??? Es un local que sirve cenas todas las noches , no una en cochero para provocar y molestar. Cuando veo a esos concejales en la misa del día de la Sang nunca he pensado en una teoría del chaqueteismo, es mas, no creo que saquen nada de eso. Siempre he pensado que acuden por respeto a una tradición y a una costumbre. Ideología no impide respeto ni flexibilidad. Ni mucho meno apoyar solo lo que me gusta, lo contrario es ser sectario. Pero algo me dice que no tengo que explicárselo a ustedes

    ResponElimina
  8. Jo estic d'acord en què no es pot dir que es defense el valencià i parlar sempre en castellà (Corts), en dir que es vol enfortir l'educació d'adults i tancar l'EPA (Paiporta) o la separació d'esglèssia i estat (PSOE) i estar en tots els actes religiosos com a institució.
    Jo vull que el que diu un partit al seu programa ho defense amb fets.
    Endavant Compromís !!!!

    ResponElimina
  9. Sr. Rius li ha comunicat el seu malestar a Mònica Oltra per la seua aparació en l'ofrena a la Mare de Deu del Desamparats ???

    Li ha comptat aquest discurs dogmàtic de INICIATIVA sobre la religió i la institució???

    Per favor, serietat, no confondre costum i tradició (en definitiva la cultura d'un País) amb política.

    ResponElimina
  10. Vicent M.:
    No sé que et dirà el Sr. Rius, però a mi se m'ocurreix preguntar-te:
    Sr. Amoraga, sap vosté què Monica ha estat acudint a l'Ofrena des de fa més de 20 anys i l'únic que fa és no canviar per ser diputada?.
    Sr. Almenar, sap que ha fet vosté una Picanya on TOTA la vivenda és cara, baixa densitat, en un model ayunat del sostenible que defensa l'esquerra?, és més, sap vosté que viu en una zona més cara encara que la del Sr. Rius?.
    Sr. Amoraga a què es refereix amb discurs "dogmàtic"? és més coneix el discurs d'Iniciativa al voltant de l'esglèssia?.

    ResponElimina
  11. La separació Esglèssia-Estado no és un capritx d'Iniciativa, està establert legalment.
    Iniciativa, ho creu, ho defensa i ho porta a la pràctica.
    Els regidors/es d'Iniciativa, si anteriorment al càrrec anaven a les processons (poden ser creients), continuaran fent-ho, com a creients i no com a institució.
    Els que no han anat, continuaran sense anar.
    Iniciativa és respectuosa amb la religió, té militants creients de misa setmanal, que participen a la processó de sempre, i fins i tot organitzà una xerrada "El cristianisme i l'esquerra al segle XXI" a l'any 2009.

    Dit això demanem als intervinents que es centren en el debat de les idees i posicionaments polítics i no comencen a repassar la vida personal de ningú i molt més, emparats a l'anonimat.

    Iniciativa sempre ha exigit (CIS, propietats de terres) que es deixara al marge qüestions personals i privades del Sr. Almenar, quan aquestes no tingueren a vore en el quefer polític (per exemple cas Camps) com bé sap el PSOE i molts ciutadans de Picanya. Si el PSOE o afins fan servir eixa via, demanem als nostres simpatitzants que no secunden eixes actituds.
    Signat, Xavier Rius.

    ResponElimina
  12. A Vicent M.
    Soy Carmen Amoraga y es la primera vez que escribo en este blog. No sé de dónde ha sacado usted que el comentario anterior al suyo lo he escrito yo.
    Sólo quería aclararle este tema. Me molesta profundamente que se utilice el nombre de personas con impunidad, ya sea para descalificarlas cuando no están presentes (llamándolas, por ejemplo, candidatas florero) o simplemente, para poner en su boca palabras que jamás se han dicho o escrito, como es el caso.
    Firmado: Carmen Amoraga.

    ResponElimina
  13. Vicent M.:
    Jo no he posat ací (pot repassar els posts) res de florero.
    He posat SR AMORAGA, no SRA AMORAGA.
    Algú sembla que vol calfar-le les orelles innecessàriament o, interessadament.

    ResponElimina
  14. Igualment, no hi ha cap comentari a nom del SR AMORAGA.

    ResponElimina
  15. Señores, está claro que todos a mi manera de ver las cosas tienen razón, por lo siguiente:
    1. Las tradiciones de nuestro pueblo forman parte de nuestra cultura y se han de respetar así como a la gente que interviene el ellas sean del signo político que sean e intentando no herir los sentimientos y no crear ofensas o malestar entre determinada población que se merece todo mi respeto.
    2. Debemos separar totalmente la política y la religión porque...¿qué pinta la iglesia católica posicionándose hacia unos sí e interfiriendo en las decisiones y leyes que se promulgan bajo una democracia que se supone que es laica si no es que no quiere perder privilegios ?(que por cierto invito a otros católicos a informarse de cómo funciona el catolicismo en paises como Francia o Alemania).
    Porque... cómo entonces podemos criticar a otros paises dónde la religión (la islámica) interviene diréctamente en la política? (así les va)
    3. Me parece que las rencillas personales, están fuera de lugar y más sin dar la cara.
    4. Los rumores, han de ser eso, rumores y quién da crédito o los difunde no les guardo ningún respeto, parece que no hayan jugado nunca al juego ese de pasar una frase de una persona a otra y termina convirtiéndose en otra del todo diferente.

    ResponElimina