Vols participar?. Comptem amb tu.

Vols afiliar-te? Vols inscriure't com a simpatitzant? Vols rebre l'Espurna (el nostre diari digital d'informació)?. Envian's un correu a picanya@iniciativapv.org o a compromis.picanya@gmail.com

diumenge, 26 de febrer del 2012

Picanya té biblioteca nova

Subvencionada en la seua totalitat pel Govern de l'Estat dins del Pla E, Picanya pot gaudir d'una biblioteca més moderna i adaptada a les necessitats de la població.

Vídeo a Canal Nou

21 comentaris:

  1. La biblioteca está muy bien, y el alcalde dijo en la inauguración que había sido pagada por el gobierno y la diputación, con el plan E y otro que ahora no recuerdo. En el acto participó muchísima gente, fue verdaderamente una maravilla de participación, pero no vi por allí al señor Rius, ni me parció ver a nadie de Compromñis (Helena, Jovita, antiguos concejales), cosa que mehubiera gustado, porque es algo bueno para todo el pueblo, y sí estaban concejales del partido popular. Me gustaría haberles visto, porque supondría que no sólo están para criticar, sino para congratularse cuando el pueblo se beneficia de algo positivo. Nada más. Un saludo.

    ResponElimina
  2. Senyors de Compromis, ja que vostés no fan altra cosa que denunciar falsetats i mentires, podrien ficar informacions reals. Estàn vostés segurs del que han posat açi? Integrament per la Generalitat? Segur? Revisen les seues fonts, per favor. Te molta raó, per cert, l'anterior comentari.

    ResponElimina
  3. Corregim. Efectivament no fou amb el Pla confiança i fou amb el Pla E.

    Confirmem que sí que hi havia gent de Compromís. Compromís no és el regidor o les ex-regidores, és més gent. Com supose que el PSOE o el PP no són sols els seus regidors/es.

    Teòricament ha estat pagada íntegrament per l'estat. Per si de cas, ja presentàrem una pregunta demanant si havia algun sobrecost i si havia repercutit en les arques municipals. Estem a l'espera de resposta, que com tantes altres, tardarà (si arriba). Mentres no se'ns facilite la informació, el projecte estava subvencionat pel Pla E. Quan tinguem més informació (a la què tenim dret legalment) ampliarem si és el cas.

    Respecte a les inauguracions, hi ha molt que parlar. Considerem què fer-se fotos i posar plaques amb les coses pagades per tots, no és èticament el més correcte. Però no és el tema que toca ara.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, respecto a las inauguraciones y eso de hacerse la foto, hay mucho que hablar. Por ejemplo: si las hacen alcaldes que gobiernan en coalición con Compromís, están bien:
      http://www.elperiodic.com/burjassot/noticias/158978_inaugurado-centro-socioeducativo-diaz-pintado-burjassot-inspirado-lema-una-barrio-para-vivir-ciudad-para-convivir.html

      Pero si las hacen en pueblos gobernados por cualquier otro partido, como por ejemplo, Picanya, la cosa es de juzgado de guardia....

      Es usted, son ustedes, muy, muy, muy, muy, muy pero que muy fuertes a la par que respetuosos con las reglas de la democracia....

      Elimina
    2. En Burjassot el partit majoritari de l'equip de govern (allà sí que hi ha euqip de Govern), és el PSOE, tot i que l'alcalde és de Compromís.
      A quines "regles de democràcia" és refereix vosté?, què té a vore les inauguracions en les regles de la democràcia?

      Elimina
    3. Usted se acaba de contestar en su respuesta.

      Elimina
  4. Si no recuerdo mal en el pasaje que va desde la Plaça Major a la calle Senyera habia un cartel que hablaba de un presupuesto (sobre 100.000 euros) coste al parecer de reforzamiento de la estructura de la biblioteca.
    Todo esto a colacion de que el coste para las arcas municipales ha sido 0: ¿Que ha ocurrido que este sobrecoste? ¿es que tras iniciar las obras de rehabilitacion ha habido que replantear las mismas por cuestion de estructura...? ¿Ha supuesto esto un coste a las arcas municipales...? ¿Que persona (funcionario, arquitecto cvontratado.etc) realizo el proyecto de rehabilitacion....? Por favor los vecinos necesitamos claridad.

    ResponElimina
  5. Un saludo a todos:
    Yo estube en un acto precioso donde no me importó ni un pimiento quién o quienes de qué partido político estaban o no, estube en un acto donde lo que importó realmelte fue que un espacio de cultura, de encuentro y que hacía falta para nuestros niños, jóvenes... y para las muchísimas personas amantes de los libros en este pueblo estábamos allí, sin pensar en nada más, solo y me van a perdonar a los que solo les interesa ver "política en todo" se fijó en otras cosas por lo que veo en algunos comentarios que sigo sin entender porqué se esconden detrás de un anónimo.
    Doy la enhorabuena al esfuerzo de todas aquellas personas que han logrado este espacio ya que mi familia lo va a disfrutar por muchos años y recuerden que el dinero sale DE LOS CIUDADANOS!!!
    Un saludo, hay que alegrarse y hacer menos "politiqueo".

    ResponElimina
  6. Sóc Pep:
    Efectivament, jo veig que la notícia diu que Picanya pot gaudir d'una nova biblioteca i al moment missatges que volen vore coses estranyes.
    Respecte a l'acte, em va semblar molt bé i, respecte a les inauguracions, també pense que cal donar més protagonisme als veritables "paganos" la ciutadania, i menys discursos i fotos dels polítics.
    Jo sóc Compromís i vaig estar allà.

    ResponElimina
  7. Pues yo me llamo Antonio y soy la primera persona que escribió sobre este artículo. A mí me gustó el acto, me gustó la biblioteca, y entiendo que no es lo mismo un acto organizado por un partido que por otro,porque los partidos no son iguales, como no es igual Compromís que el PP ni el PSOE. Y por supuesto que los partidos no son sólo los concejales, pero sí son las cabezas visibles, los que elegimos los ciudadanos. Hu8bo tanta gente que no me extrañaría que hubiera votantes de España 2000 (que también los hay en Picanya, por desgracia). Pero a mí, insisto, me hubiera gustado ver a los que yo voté, que en este caso, fue Xavier Rius. Le voté convencido, pero estoy empezando a ver que lo único que hace es criticar, restar y no sumar, y eso me entristece.
    El acto estuvo muy bien porque nos dieron todo el protagonismo a la gente del pueblo, que es algo que no he visto en ningún otro lugar. Y cuando algo se hace bien, hay que darle publicidad en los medios, que es lo que hacen TODOS los ayuntamientos, incluidos como dice alguien aquí, los que gobierna Compromis sea en la coalición que sea. Y una cosa más: este es un blog de política. Podemos y debemos hablar de eso.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Este bloc no es solo de política, es un bloc participativo, donde se hacen oir las opiniones de todo el mundo ante las cosas que van aconteciendo en el pueblo ya que a mi manera de ver, la opacidad en numerosas cuestiones era evidente y a las personas nos gusta estar INFORMADAS para las cosas buenas y para las malas e interactuar en determinadas cuestiones que se plantean. Si tu crees que la no presencia a actos púramente formales resta en vez de sumar y que te entristece, preséntate a las reuniones y SUMA ya que tu comentario empobrece o resta.
      Un saludo Antonio

      Elimina
  8. Malauradament Compromís a Picanya no té diversos regidors/es per poder garantir l'assistència als actes institucionals/municipals que hi han.
    Quan s'afirma que "lo único que se hace es criticar", crec que es fa des del desconeixement d'allò que es fa o es desfà.
    Obviament voràs en el blog, principalment, allò en què ens diferenciem de l'alcaldia del PSOE. Per a dir allò que fa bé, ja està la sea web, i el de Casa en Casa (pagat per tots) on cada dos o tres números hi ha entrevista de l'alcalde i ens reiteren fins la sacietat allò que es fa, només faltaria que nosaltres també dedicàrem temps i esforç a fer de "voceros" del PSOE.
    Eixe temps i esforç, a més dels compromisos laborals personals, el dediquem a ser la força (amb un únic regidor) que més propostes polítiques ha presentat en el que va de legislatura, la que més mocions ha presentat i, en els plenaris, la força que presenta propostes en quasi tots els temes del plenari per millorar, algunes d'elles acceptades per l'alcaldia (per exemple taxa d'ocupació), normalment la diferència amb l'alcaldia fa que no les assumisquen, però per això no som PSOE i som Compromís. D'això només cal repassar la columna de la dreta "Propostes polítiques" o en aquest blog notícies anteriors.
    Si algú ens ha votat per a fer seguidisme del PSOE o dir que tot està molt bé, s'equivoca. Compromís (Coalició) i molt més Iniciativa del Poble Valencià, no és un partit socialdemocrata que abraça el capitalisme com l'única opció o sistema possible. El PP i el PSOE son distintes cares de la mateixa moneda (i en les mesures dels últims anys es pot vore) la única diferència és que uns són més liberals que els altres.
    A mi m'agraden els votants que volen treball, propostes i control dels que exerceixen el poder, més que aquells que volen que no es faça oposició i que s'acudisca als actes protocolaris. Personalment em podreu trobar al carrer, en les reivindicacions de la #primaveravalenciana, en les concentracions dels centres públics pels retalls, més que en actes menjant canapés o eixint en les fotos de les inaguracions.
    Dit això, estic a la teua disposició per si trobes algun problema i tens propostes, per estudiar-les i traslladar-les on toque, tot i que algú pense que és "critica i denúncia". compromis.picanya@gmail.com i picanya@inicitivapv.org, a manar.

    ResponElimina
  9. Mai no escric però això ja clama al cel.
    Sembla que la crítica/oposició a alguns no els sembla gens bé. Al PP al Govern Valencià, al PSOE a Picanya.
    Jo sí que he estat a la #PrimaveraValenciana i, m'he sentit orgullós de vore el regidor de Compromís allà. L'he vist la majoria de dies, quan les coses pintaven malament i fins a les tantes de la nit el divendres negre (i això quan l'he vist, supose que més dies també). El divendres el vaig vore repartint aigüa i menjar a molts joves que allà estàvem i eixe dia el vaig saludar (supose que ja sabràs qui sóc).
    Jo no el vaig votar a Picanya. Encara era dels que votaven PSOE. Preferisc vore'l on fa falta, que no en inauguracions.
    Endavant. Ho sent però algú ho havia de dir.

    ResponElimina
  10. Doncs jo no vaig poder estar. Me'n alegre que puguem tindre una biblioteca com toca. És d'agrair que l'Estat haja pagat esta infraestructura tan necessària per al poble. Això és el més important i personalment m'importa un rabe si en els discursos o en les fotos estava l'alcalde i quins regidors o no. L'important és que treballen el dia a dia i no que estiguen eixe dia. Ho trobe una xorrada monumental.

    ResponElimina
  11. Totalment d'acord, a mi tampoc m'importa que representats estigueren, si que m'importa que la Biblioteca per fi ja està a dispociciò de les persones del poble, siguen del partit que siguen.
    No crec en absolut que la persona que diu que ha votat a Compromis es refereixca al regidor, del mateix, com a SR. RIUS ja ja ja pareix que la gent no sap amagar-se be.

    ResponElimina
  12. Jo el que no sé que pintava el Ciprià Ciscar. Regidora PSOE, regidor PSOE, alcalde PSOE...Ciprià.... puc entendre que mentres no siga un acte plural, a l'oposició no li agrade que siguen tant "partidistes" els actes.
    Puc entendre l'alcalde, però la resta..... (bo m'han dit que el home eixe del PSOE que no coneixia, ara l'aclade el porta a tot arreu, el fa eixir a les fotos i fer discursos ja que vol que la gent el congea per a ser el seu substitut). A Picanya el PSOE fa el mateix que el PP a la Generalitat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pues muy fácil, Ciprià Ciscar es de Picanya para empezar y hay que tener memoria, yo no soy autóctona de aquí(pero me siento muy picanyera), pero se le debe que por "els seus collons" se construyera el INSTITUTO que tenemos, ya que por población no lo hubiéramos tenido. Y su presencia la encuentro lo más normal del mundo, se acercó a ver la nueva biblioteca de su pueblo como cualquier ciudadano.
      Las innaguraciones son actos normalmente partidistas o políticos.
      Supongo que se refiere al hombre que pronunció un discurso en castellano y que dice la rumeorología lo que usted ha dicho de que va a ser el substituto en encabezar la lista del PSOE por Picanya. A eso solo le puede contestar el Sr. Almenar que se lo puede encontrar por Picanya en cualquier momento.

      Elimina
    2. Y no entiendes qué hacía la regidora? Pues presentar el acto. Además, esta regidora resulta que es escritora, y por lo que tengo entendido, una de las escritoras más importantes que tenemos en la Cv a nivel nacional.

      Elimina
    3. Que Ciprià estiguera és una cosa, però en preferència junt l'alcalde a l'obrir la plaqueta?. Que no hi han més escriptors a Picanya que la regidora per presentar l'acte? tenim a Lluís Roda, per exemple. I per últim que pintava el parlament del regidor del PSOE?. Partidiste, molt partidiste.

      Elimina
    4. Lo de una de las escritoras más importantes a nivel nacional... me parece excesivo. Yo he leido su libro antes de saber siquiera que era de aquí y personalmente no me ha parecido muy allá, supongo que contra gustos no hay nada escrito. También he leido algunos libros de autores muy pero que muy importantes y hay libros que me han entusiasmado y otros que dejan mucho que desear o me han parecido un tostón. Pero espero que cuando Carmen Amoraga publique otro me guste más, los premios dan a conocer al escritor pero el tiempo y sus obras son los que los hacen importantes.
      Un saludo y a leer!!!

      Elimina
    5. Carolina, a mi el ultimo libro de Carmen Amoraga me entusiasmó, no todos sus libros me han gustado igual, me parece que es una escritora irregular en sus obras, pero supongo que sabrás que no solo tiene uno, el del planeta. Me parece que tiene unos diez libros, y siendo una escritora joven es bastante. Yo si creo que no es exagerado decir que es una escritora importante, pero como tú dices, para gustos... Lo importante es leer, en eso sí tienes toda la razón. Mira por donde, al final no se habla de política! Eso esta muy bien. Saludos

      Elimina